13 January 2013

Cream Puff from Power Puff Lady. Eh!

Hiks. Okey. Terima kasih banyak-banyak Kak Aisya ! 

Jumaat lepas lunch sama-sama dengan ex-officemate dekat Mydin Mall Meru. Masa tengah makan-makan, sembang la. Biasa lah pompuann cantekk.. hahaha. Gosip sana gosip sini. Teheeee~

Masa makan, sembang pasal makan. Boleh? haha. Kak Aisya kata nak buat Cream puff. So, nanti nak masuk pasaraya Mydin tu nak beli bahan-bahan. Siap bukak buku resepi okeh dalam Mydin tu. hahaha.

Ohya, aku teringat minggu lepas aku nak buat Macaroni Cheese. Semangat Google cari resepi. Dah salin, penuh satu muka surat buku 555 (hiks). 



Sampai Mydin, pergi bahagian Makanan Segera. Sekali jumpa Macaroni Cheese segera. Dah siap paket dah. Tinggal campur susu dan air jea. Terus zasssss amik 2 paket, bayar, balik. Tak sempat bukak buku resepi. Hahahah Mencikk~

Okey, berbalik pada cerita asal. Ohlalalalaaa~

Tadi, Kak Aisya datang bawak 2 makanan. Satu boleh dimakan, satu lagi tak boleh dimakan. Yang boleh dimakan adalah Cream Puff!! Yummy.. Comel-comel je size puff tu. 





Tak sampai 2 minit, dah lesap 4 bijik. Masa makan puff yang ke-4 tu, abang lalu depan bilik. 

"Alamak! lupa nak simpan kan. Okey, abang makan 2 je yea. Nyah dah makan 4."

Sedap sangat. Terbaekk. ! Krim dia berlemak lite-lite je. Sesuai untuk aku yang Darah Tinggi ni. Yang paling aku suka, puncak puff tu. Aku ngapp yang tu dulu. Ranguupppp. Hehehe.

Kak Aisya, nanti saya teman pergi beli bahan lagi yea. Tolong buatkan lagi. Hehehe. 

Dan Kak Aisya jugak bawak makanan yang tak boleh dimakan. Iaitu..............

























































Anak buah dia. Zulaikha.

Oh, camne neh? 
Remuk hati aku bila dia salam, cium dan tinggalkan aku begitu sahaja sambil melambai tangannya.
Kau kejam Leka, kau kejam ! #cea tetibea emosi kann..

Tapi dia tengok aku tak lepas okey. Macam taknak berpisah jea (hak tuiihhhh).
Kenapa? sebab aku pakai cekak bereben. 

"Mungkin gua comel kot"
-petik lirik lagu Untuk Dia-


Nak le tu. Nanti kita belikan yea. Untuk awak. 
Dengan syarat awak bagi kite KATAK awak tu kat kite. 

Sekian :)

No comments: