16 January 2013

LISTEN! Sakit itu derita.

"Sebenarnya, sakit itu bukan derita."

"Habis yang kau buat entry title tu macam tu kenapa?"

"Kau jangan nak emosi sangat boleh tak? kalau taknak baca title, sudah la. Baca isi nye di bawah."

"Listen, Lets me speak!"

eh?? hiks.

Tetibea gambar kek kan? Maafkan aku. 
Ok, abaikan fenomena LISTEN yang agak !@#$% di luar sana. Aku pun tak tau nak komen apa. Tapi aku suka ayat ni:

"Anjing ada masalah. Dia mengonggong. Kalau anjing tak mengonggong, anjing bercakap. Kalau anjing bercakap, siapa nak mengonggong?"

kahkahkahkah. Tengok Video Parodi MatLuthfi90.  Lawak. 

Sekian, untuk Introduction.  

Bismillahirrahmaanirrahimm. Kita mulakan perkongsian kita hari ini iaitu Sakit Itu Derita. Seiringkah Pelajar Dengan Sakit? cea, teibea. haha.

Ok, serius. Siapa ada orang tersayang.? Aku rasa semua ada. Mustahil tak ada. Yang tak mustahil ialah takde siapa sayang korang. ekekeke. Eh!

Apa perasaan korang bila orang yang anda sayang tu sakit? Tengah2 malam mengadu sakit dada lah, sakit perut lah, sakit kepala lah, nak demam lah, selesema lah. belum lagi mengadu sakit Teettttttt~

Pastu bila kita suruh sapu minyak / makan ubat panadol / letak krim dan sebagainya. yang tersayang tu jawab,

 "Tak ada kat rumah ni"

Hey, u beli rokok, u beli paper, u beli chewing gum, u beli makanan ntah pape, boleh pulak.?

Takkan panadol RM1.50 sepapan, Minyak Cap Kapak RM2.30 sebotol pun takleh beli.?

Apa?

Lelaki? kuat.?

then tak payah mengadu kat aku lah! Selamat Ber-Sakit.! 
(eh, ada tak ayat tu?) Lantak situ. 

But, being me, sekali dua boleh la nak cakap macam tu. Lama-lama kesian. Mana tahan dengar dia mengadu sakit, tapi tak ada ubat. Mungkin sebenarnya bukan dia taknak beli, cuma rasa macam tak perlu. Sebab? Apa guna ada orang tersayang kannn. Nak perhatian lebih. Kita marah-marah dia pun suruh pergi beli ubat, its does not work at all. Bertambah sakit hati aku ada. So, just keep him calm. LISTEN to them. Sometimes they just wanna to stay closer with us. Ada ketika susah dan senang mereka. 

Aku tak mampu nak jaga dia sebaik mungkin sebab aku bukan siapa-siapa. Bila fikir balik, buat apa aku nak jaga diri dia sedangkan dia sendiri taknak jaga diri dia??

LISTEN! (hahaha matikss) Biarlah apa otak kau fikir, yang penting, LISTEN pada hati. eh? ada lagi. =p

Sebenrnya aku nak tunjuk ini je. 


MINI FIRST AID KIT BAG! Gigih aku jahit tulisan tu. Dan lambang tu jugak.

EMISY & SYEMI. Aku pun tak paham kenapa itu nama nya.

Ok, apa yang ada dalam beg ituu?


Panadol Soluble
Panadol biasa.
ENO Halia.
Pil Ceketek Aun =p
Minyak Cap Kapak
Minyak angin mustajab.

Cukup lah untuk orang macam awak yea. Dasar PemalasLipas~

Mood : tunjukkan kasih sayang anda! #muntoh~

Sekian :)

No comments: